Ze is mijn nieuwe wandelmaatje -
13 juli 2020
Ze is mijn nieuwe wandelmaatje

Ze is mijn nieuwe wandelmaatje

Ze heet Lola; Harlekijn Koningspoedel, nu inmiddels 4 maanden (op de foto 2,5 maand). Met haar komst in ons - sinds 8 maanden hondloze - huis is er weer heel wat reuring. Met name het wandelen is een dingetje. Toen ze bij ons kwam wilde ze absoluut niet wandelen. Ze bleef op haar kontje zitten en was met geen enkel lekker hondensoepje vooruit te branden. Inmiddels weet ze wat wandelen is, hoewel ze het nog niet volgens het boekje doet. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt, want doordat ik me verdiept heb in wat er in haar koppie omgaat, heb ik haar beter leren begrijpen.

Dit koste wel even tijd. Ik moest dan ook echt de knop even omzetten van menselijk denken naar honds denken (als je daar van kunt spreken), maar het heeft me inmiddels al veel opgeleverd. Hierdoor zijn we nu samen een sterk team en gaat het wandelen en de opvoeding steeds makkelijker.

Een parallel met business

Hierover nadenkende zag ik een parallel;
het grootbrengen van een puppy kan net zo veel energie kosten als het grootbrengen van een business.

Startende ondernemers zie ik vaak worstelen met het krijgen van klanten. Ze hebben een gedegen opleiding, een prachtige website en zijn volop actief op Social Media en toch wil het maar niet lukken. 

Naarmate ze langer bezig zijn, gaat dit steeds meer frustreren. Temeer omdat partner kenbaar maakt dat het nu tijd wordt dat er een keer meer geld binnenkomt dan dat eruit gaat. Het begint steeds zwaarder te voelen. Het is dan ook logisch dat 30% in het eerste jaar alweer afhaakt en het bedrijf aan de wilgen hangt. Een loondienstbaan lonkt weer en het hele businessgebeuren is geschiedenis…

Herken je deze worsteling?

Om je bedrijf te laten groeien heb je klanten nodig. Om klanten te krijgen is het noodzakelijk dat je eerst leert wat er in het hoofd van jouw ideale klant omgaat. Alleen dan kun je die persoon zo aanspreken zodat jouw boodschap ook daadwerkelijk binnenkomt. 

Als ik in mensentaal was blijven denken, dan had Lola nu nog op haar kontje gezeten. Hetzelfde geldt voor jou. Als jij in coachtaal blijft denken en ook op die manier blijft communiceren naar de buitenwereld toe, zal niemand je begrijpen, mits jouw doelgroep zelf coach of therapeut is. Laten we even aannemen dat dit niet het geval is. 

Het is belangrijk dat je jouw coachtaal alleen gebruikt als je in gesprek bent met collega’s en niet met potentiële klanten. Zij begrijpen anders geen snars van wat je zegt op je website, in je blog en in al die social media berichten waar je zoveel tijd en energie in stopt.

Verdiep je in je ideale klant. Houdt rekening met zijn of haar problemen en ontdek wat zijn of haar verlangens zijn. En leer je ideale klanttaal spreken. 

Hoe leer je die taal spreken?

Ga in gesprek met potentiële klanten. Ga bij wijze van spreken ‘wandelen’ met je ideale klant. Stel vragen. Stel meer vragen en nog meer. Ga de diepte in. Weet wat er leeft in zo iemand. Leer iemand van binnenuit kennen. Hoe denkt zo iemand, waar loopt zo iemand tegenaan, waar stroomt het niet? Maar ook hoe is de gezinssituatie, welk werk doet zo iemand, wat doet deze persoon in de vrije tijd? En doe dat niet met één persoon, nee doe dat met zoveel je maar kunt. Je zult zien dat deze tijd- en energie investering je heel veel op zal leveren.

Ik hoop oprecht dat je begrijpt wat ik hier probeer duidelijk te maken, want dit is van cruciaal belang als jij een succesvolle business wilt creëren. Probeer zo snel mogelijk die knop om te zetten en die mindshift te maken, want doe je dat niet dan kost het je omzet. En niet zo’n klein beetje ook. 

Kortom; ga ‘wandelen’ met je ideale klant, je business zal je heel dankbaar zijn.

Nu ben ik even benieuwd hoe jij dit ‘wandelen’ aanpakt. Wil je me het hieronder laten weten?

Heb je na het lezen van dit blog vragen over dit onderwerp of wil je weten waarom het jou nog niet lukt om een volle praktijk te krijgen? Boek dan een gratis Numerologische Doorbraaksessie bij mij in. Ik kijk dan wat jouw grootste blokkade is, wat jouw grootste kans is en wat voor jou de beste aanpak is om een hele grote stap te zetten richting het succes waar je van droomt én of wij een goede match zijn samen en ik je bij die aanpak kan helpen. Ik heb maar plek voor 3 sessies per week, dus wees er snel bij.

Geniet ze!
Sylvia

Sylvia Bouwer

Sylvia Bouwer is business coach en werkt met ambitieuze vrouwelijke coaches & therapeuten die kampen met te weinig omzet en heel graag binnen 3 maanden meer klanten willen maken, zonder gladde marketing-trucjes.

  • Anouk schreef:

    Leuke blog en foto! Mooi om dat proces met je hond te koppelen aan het opbouwen van je bedrijf. Leuk… ‘wandelen met je klant’ en ja, zo belangrijk om je klant echt te begrijpen! Mega belangrijk!

  • >