Stop vandaag nog met coachen

Stop vandaag nog met coachen

februari 20, 2022

Vorige week had ik een gesprek met een coach die net haar website had laten maken. "Ik ben er echt supertrots op" vertelde ze me. 

En met recht, want haar website ziet er keurig uit, haar branding is prachtig en alles staat ook nog op de goede plek (wat meestal niet het geval is kan ik je zeggen). Ik kan zien dat haar websitebouwer echt goed verstand heeft van het bouwen van een website, maar helaas geen verstand heeft van marketing.

Ik kijk naar haar en heb met haar te doen, want ze is zo trots op haar website en dan ga ik haar zo dadelijk vertellen dat ze door deze website geen klanten gaat krijgen. 

Toch doe ik het, want ik help haar niet door mijn mond te houden. Dat wordt me niet altijd in dank afgenomen. Natuurlijk wil ik haar niet kwetsen, maar ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om haar met een website te laten zitten waarmee ze klanten afstoot.

Als ik de valkuil waar ze met beide benen ingestapt is benoem, zie ik haar aan de andere kant van het scherm achteruit deinzen, verkrampen en in de weerstand schieten. 

Heel begrijpelijk, want ze is trots op haar website en dan ga ik daar even een potje negatieve feedback op geven. Ja duhhhh…

Nadat ze een beetje van de schrik bekomen is leg ik haar uit wat ik bedoel. De valkuil waar ze in is gestapt - en zij is echt niet de enige - is dat ze haar teksten geschreven heeft vanuit zichzelf. Zo staat er bijvoorbeeld op haar website: Ik coach vrouwen die ….. 

Maar willen die vrouwen gecoacht worden? 

NEE!!! Die vrouwen willen geholpen worden!

En ik begrijp het wel, want als je coach bent dan ben je verliefd op coachen, maar zo moet je het never nooit op je website zetten. En ook niet op social media of het er op deze manier over hebben in je salesgesprekken.

En om dan even bij dit voorbeeld te blijven; 
Je krijgt geheid meer klanten door te stoppen met ‘coachen’!

Dit is één aspect wat beter kan, maar zo zijn er zovele zien we als we iets later samen haar teksten goed doorlezen. 

Het is belangrijk dat een website geschreven wordt vanuit een ideale klant en niet vanuit jezelf. 

Nu ben ik benieuwd hoe het met jouw website zit. Hoe zijn jouw teksten geschreven? Gebruik de kerstvakantie eens om met een kritische blik naar je teksten te kijken. Heb je die geschreven vanuit jouw ideale klant (als je die al geformuleerd hebt) of zijn de teksten helemaal 'jou'? En zoals je nu wel begrepen hebt is dat laatste niet helemaal de juiste manier om een volle agenda te krijgen.

2 Opties

Als dit het geval is dan stel ik jou en dat heb ik deze dame ook voorgesteld, de volgende twee opties voor:

  1. Of je blijft in de weerstand zitten, omdat je dat vele werk niet nog eens een keer overnieuw wilt doen. En dat is helemaal oké. Maar dan moet je ook tevreden zijn met het aantal klanten dat je op dit moment hebt en beseffen dat dit er in de toekomst niet meer zullen worden.
  2. Of je gooit je teksten om (wat vaak heel erg blijkt mee te vallen) en doe dit dan ook zo snel mogelijk. Zo trek je met je gloednieuwe teksten moeiteloos klanten aan. 
It’s up to you. Zij heeft haar beslissing gemaakt. Nu jij nog. Waar kies jij voor?

Gratis e-book: In 4 stappen
ondernemen vanuit je zielsmissie.
Vraag hier aan


Gratis masterclass
Volop zichtbaar voor je ideale klant.

Meer info: klik hier

fbgroep-sylvia


Als je met je hele ziel en zaligheid voelt dat je echt je missie neer wilt zetten; klik
hier en word lid van mijn gratis Facebookgroep


Wil jij weten wat de Nr. 1 blokkade is die staat tussen jou en de omzet waar je van droomt?
Klik
hier en vraag een gratis Doorbraaksessie aan

over sylvia Bouwer 

Hi, als businesscoach voor ambitieuze coaches & therapeuten help ik jou de praktijk te krijgen die je wilt. Ik weet nog PRECIES hoe geweldig het is om voor jezelf te beginnen met een briljant idee, een sterke drive en een hoofd vol dromen. Ik begrijp dat jij je overspoeld voelt door alles wat er bij het ondernemen komt kijken en dat marketing niet zo jouw ding is, omdat je geen idee hebt hoe je dat precies aan moet pakken. Daarom ben ik hier om jou te helpen, zodat je meer impact, meer klanten en meer omzet maakt, zonder gladde marketingtrucjes.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}