Perfectionisme kost jou geld

februari 20, 2022

6 Jaar geleden lanceerde ik mijn eerste online programma 

Het programma ‘Maak werk van je zielsmissie’. Ik weet het nog goed… 6 juni zou de eerste module vrij komen. 6 Weken van tevoren begon ik met de lancering. (Het zijn een heleboel 6’jes vandaag).

Ik had nog geen enkele module klaar. Het enige wat ik al wel helder had was een grove opzet van de lessen en ik wist dat het een 3 maanden programma moest worden. 

Ik begon met mijn promotie. Ik mailde naar mijn lijst en zette een aantal posts op Facebook. Voor de rest had ik totaal geen strategie. Want die kende ik toen simpelweg nog niet.

In de tweede week van mijn promotie druppelde de eerste aanmelding binnen. Ik wist… nu kom ik er niet meer onderuit. Nu moet ik echt het programma gaan maken. Zo gezegd zo gedaan. Toen het programma startte had ik alleen nog maar de eerste 3 modules (de eerste 3 weken) klaar. In de daarop volgende 3 weken creëerde ik de volgende 3 modules. Zo maakte ik het hele programma. Ik had het programma pas af 3 weken voordat mijn klanten klaar waren.

Waarom vertel ik je nu dit verhaal? 

Om 2 dingen. Ten eerste om je te laten zien dat je niet te perfectionistisch moet zijn. Ik ben echt wel een beetje perfectionistisch, maar als ik mij toen daardoor had laten leiden, dan weet ik werkelijk niet of het programma er ooit was gekomen.

En dat zou super jammer zijn, want een heleboel mensen zijn op zoek naar hun zielsmissie. Hoe langer ik had gewacht om mijn programma te perfectioneren, hoe langer ik deze mensen in de steek had gelaten.

En omdat ik mij dat bewust was voelde ik een groot commitment om dit programma te maken. En als ik iets echt wil dan ga ik er ook voor. Ondanks dat ik er nog een andere praktijk naast had bracht ik het elke week op om weer een nieuwe module te maken. Dat kwam omdat mijn missie voor een groot commitment zorgde. En daarom zette ik mezelf voor het blok door al te promoten terwijl ik nog niks klaar had. 

En daarbij, als ik mij had laten leiden door mijn perfectionisme dan had ik ook nog eens een keer 3 maanden omzet misgelopen. 

Maar een heleboel coaches en therapeuten doen dat anders

Hoor jij ook bij die groep? Dat je jouw workshop of jouw traject eerst helemaal voor jezelf uitgewerkt en op papier wilt hebben, voordat je er überhaupt reclame voor gaat maken? Voel je je nog wat onzeker over de inhoud en volgorde? Voelt het de omgekeerde wereld dat je eerst gaat verkopen en het dan pas gaat maken?

Voel dan eens even weer waarom jij doet wat je doet. Welk gevoel had je toen je besloot om jouw praktijk te starten of toen je na inschrijving bij de KvK weer buiten stond? 

Tune in op dat gevoel. Laat dit gevoel jouw stimulator zijn om niet eindeloos te blijven pielen aan je workshop, traject of online programma. Laat dit gevoel jou helpen om de dingen dit keer anders te doen. Om in de actiestand te komen; klanten te maken en daarna de boel te maken en te perfectioneren. 

Kortom, laat je perfectie varen en tune in op jouw grote ‘waarom’. Dit zal je helpen om in beweging te komen en dat te doen wat ervoor nodig is om een goed belegde boterham te verdienen. 

Superblij was ik toen er uiteindelijk acht klanten in mijn programma stapten. De volgorde van deze werkwijze is me toen heel goed bevallen en daarom pas ik deze nu ook nog steeds toe.

Gratis e-book: In 4 stappen
ondernemen vanuit je zielsmissie.
Vraag hier aan


Gratis masterclass
Volop zichtbaar voor je ideale klant.

Meer info: klik hier

fbgroep-sylvia


Als je met je hele ziel en zaligheid voelt dat je echt je missie neer wilt zetten; klik
hier en word lid van mijn gratis Facebookgroep


Wil jij weten wat de Nr. 1 blokkade is die staat tussen jou en de omzet waar je van droomt?
Klik
hier en vraag een gratis Doorbraaksessie aan

over sylvia Bouwer 

Hi, als businesscoach voor ambitieuze coaches & therapeuten help ik jou de praktijk te krijgen die je wilt. Ik weet nog PRECIES hoe geweldig het is om voor jezelf te beginnen met een briljant idee, een sterke drive en een hoofd vol dromen. Ik begrijp dat jij je overspoeld voelt door alles wat er bij het ondernemen komt kijken en dat marketing niet zo jouw ding is, omdat je geen idee hebt hoe je dat precies aan moet pakken. Daarom ben ik hier om jou te helpen, zodat je meer impact, meer klanten en meer omzet maakt, zonder gladde marketingtrucjes.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}