Heb jij ook wel eens dat je op een website van een concurrent kijkt en reviews ziet staan die zo ongeloofwaardig lijken dat je met je ogen gaat rollen?
Ik begrijp het, want er is maar een dunne scheidslijn tussen zulke reviews en reviews die er daadwerkelijk voor zorgen dat een potentiële klant vertrouwen in jou krijgt om met jou in zee te gaan.
Na het vragen om en verzamelen van heel veel reviews van klanten, heb ik een recept gevonden dat behoorlijk goed werkt om goede reviews te krijgen die doen waarvoor ze bedoeld zijn.
Hier is mijn recept:
1. Een vleugje inspiratie
Laat potentiële klanten zien dat het oplossen van hun probleem echt mogelijk is door jouw klant over de transformatie te laten vertellen die zij hebben ervaren..
Hun verhaal moet potentiële klanten inspireren die het gevoel hebben dat voor hun situatie geen hoop meer is. Zo laat je zien dat dit wel mogelijk is!
2. Een scheutje waarde
Het is belangrijk dat de review een verhaal vertelt waarin een waardevolle les zit. Jouw potentiële klanten hebben hun probleem nog niet opgelost, omdat ze de kennis niet hebben hoe ze dat moeten doen.
Maar als jouw klant zijn verhaal deelt, dan geef je jouw potentiële klant de mogelijkheid om op een nieuwe manier naar zijn eigen situatie te kijken.
En dat kan precies zijn wat iemand nodig heeft om te geloven dat er toch een oplossing is en dat met jouw hulp de situatie wel degelijk kan veranderen.
3. Een toefje authenticiteit
Niemand wil overkomen als een oplichter.
Nu, meer dan ooit, zijn jouw potentiële klanten op zoek naar mensen die ze kunnen vertrouwen. En een van de belangrijkste redenen om jou te vertrouwen hangt af van hoe echt en authentiek jij en jouw hulp over komt.
Dus die verhalen van mensen die hun klant geholpen hebben om miljoenen euro’s te verdienen in slechts 1 week, of die een zeldzame ziekte in 1 dag hebben genezen... nou, we weten allemaal dat dat niet de norm is.
Hoe authentieker en echter een review aanvoelt, des te beter zal deze resoneren bij jouw publiek.
Dus ga alsjeblieft niet een review op lopen poetsen om er een mooi sprookje van te maken. Nee houd het ech
Deze drie ingrediënten zorgen voor reviews die gelijkgestemde klanten aantrekken die klaar zijn om met jou in zee te gaan.
Mijn klant Carina Lucassen is Autisme-ervaringsdeskundige voor moeders met kinderen met autisme. De eerste 2 maanden van het traject zitten er nu net op, maar gisteren kreeg ik al een mooie review van haar:
"Ik wil een bedrijf opzetten en het is voor mij heel belangrijk dat ik dit goed en professioneel doe. Ik wil een stevig fundament, zodat ik - als alles staat - al mijn focus kan inzetten om moeders te helpen hun kind met autisme te begrijpen.
Sylvia loodst mij door een duidelijk stappenplan. Niets hapsnap, maar bouwsteen voor bouwsteen in de juiste volgorde. Het bespaart mij enorm veel tijd om het wiel niet zelf te moeten uitvinden. In hele korte tijd, nog ruim voordat ik überhaupt een website heb, had ik al mijn eerste klanten..
Sylvia maakt echt een verschil. Voor het eerst krijg ik informatie die werkelijk iets doet. Ze helpt op maat, afgestemd op wat mijn bedrijf nodig heeft. En ze heeft een team aan specialisten naast zich die ik ook kan raadplegen. Daarnaast is ze een gedreven ondernemer met veel marketingkennis waar ik goed mijn voordeel mee kan doen! En een fijn, integer mens."
Lieve lezer wacht niet langer en ga nu ook zelf om een review vragen!