Jouw springplank naar succes

Jouw springplank naar succes

december 15, 2020

Eind december is hét moment voor bezinning en hét moment om jezelf deze vragen te stellen:

  • Waar sta ik nu met mijn praktijk?
  • Hoe ben ik hier gekomen?
  • En waar wil ik naartoe?
  • Hoe is het afgelopen jaar gegaan?
  • Wat heeft het afgelopen rare jaar mij geleerd?
  • En wat wil ik in 2021 bereiken met mijn praktijk?

Helaas heb ik gemerkt dat veel coaches dit helemaal niet doen of het nogal oppervlakkig houden. Ze fladderen vanuit het oude jaar zo het nieuwe jaar in. Als ze al een goed voornemen hebben voor 2021, dan is dat dat ze volgend jaar meer geld willen verdienen, and that’s it.

Maar even serieus:

met dat oppervlakkige geneuzel kom je er niet

Pas als je er echt voor gaat zitten en evalueert wat 2020 je gebracht heeft of juist niet (wellicht omdat Corona tussendoor kwam fietsen…), kun je daar het volgende jaar gebruik van maken en het slimmer aanpakken. Zo kun je ervoor zorgen dat je minder last hebt van een lockdown, dat je je doelen bereikt en dat je dichter bij jouw missie blijft.

Ondanks dat het een heel raar jaar geweest is, zijn er ongetwijfeld ook dingen die wél goed gegaan zijn. Als je die voor jezelf in kaart brengt, dan kun je 2021 direct goed beginnen en zo een springplank naar succes creëren voor je praktijk.

Denk eens aan de volgende vragen:

1. Wat heeft mij het afgelopen jaar het meeste geld opgeleverd?
Welke dienst heeft jou de meeste omzet opgeleverd in 2020? Was dit jouw 1:1 coaching, jouw groepscursus of misschien een workshop? En hoe kun je ervoor zorgen dat je volgend jaar meer klanten krijgt voor deze succesdienst?

2. Wat heeft mij het afgelopen jaar het minste geld opgeleverd?
Misschien zijn er diensten in je aanbod waar je veel tijd en energie in gestoken hebt, maar die niet opgeleverd hebben wat je graag wilde. Neem dan nú het besluit dat je deze dienst in het nieuwe jaar niet meer aanbiedt. Zo’n dienst is zonder van je tijd, energie en omzet. En waarom zou het in 2021 wel lukken als het in 2020 niet gelukt is? Dus: weg ermee.

3. Waar werd je het meest blij van in 2020?
Is dit ook waar jij de meeste omzet uit haalde? Meestal valt dit namelijk samen. Maar als dit niet zo is, kijk dan eens naar hoe je dit plezier en die omzet wél kunt combineren. Door dit te doen zal 2021 je niet alleen meer plezier, maar zeker ook meer omzet opleveren.

4. Naar wat hebben jouw klanten in 2020 het meeste gevraagd?
Kijk waar jouw klanten in 2020 het meeste behoefte aan hadden en probeer hen daar volgend jaar nóg beter mee te helpen. Zo wordt jouw dienstverlening nog waardevoller dan hij al was en zullen jouw klanten ambassadeurs worden, waardoor er veel nieuwe potentiële klanten op je pad komen.

Als je antwoord gegeven hebt op deze vragen, weet je wat in 2020 gewerkt heeft voor jou en wat niet.

Doe in 2021 meer van wat wél gewerkt heeft en neem afscheid van wat niet gewerkt heeft!

Wat ga je vanaf nu doen of anders doen? Wil je het hieronder in een reactie met mij delen? Ik ben heel benieuwd...

Ik spreek veel ondernemers die het moeilijk vinden om een goed plan te maken. Omdat ik wél weet hoe dit moet en ik mijn kennis en kunde graag overdraag op anderen geef ik elke maand 4 Doorbraaksessies gratis weg. Wil je kans maken op zo'n sessie? Vraag deze dan aan op onderstaande button.


Gratis e-book: In 4 stappen
ondernemen vanuit je zielsmissie.
Vraag hier aan


Gratis masterclass
Volop zichtbaar voor je ideale klant.

Meer info: klik hier

fbgroep-sylvia


Als je met je hele ziel en zaligheid voelt dat je echt je missie neer wilt zetten; klik
hier en word lid van mijn gratis Facebookgroep


Wil jij weten wat de Nr. 1 blokkade is die staat tussen jou en de omzet waar je van droomt?
Klik
hier en vraag een gratis Doorbraaksessie aan

over sylvia Bouwer 

Hi, als businesscoach voor ambitieuze coaches & therapeuten help ik jou de praktijk te krijgen die je wilt. Ik weet nog PRECIES hoe geweldig het is om voor jezelf te beginnen met een briljant idee, een sterke drive en een hoofd vol dromen. Ik begrijp dat jij je overspoeld voelt door alles wat er bij het ondernemen komt kijken en dat marketing niet zo jouw ding is, omdat je geen idee hebt hoe je dat precies aan moet pakken. Daarom ben ik hier om jou te helpen, zodat je meer impact, meer klanten en meer omzet maakt, zonder gladde marketingtrucjes.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}