Je kunt niet ‘vragen wat je waard bent’

door Sylvia Bouwer  - juli 6, 2023

Aangezien ik ontzettend veel leuke reacties heb gekregen op mijn ‘Leef je geldmissie’ bonus in mijn mail van vorige week, duik ik graag deze week nog weer even met je in het thema ‘geld’.

Wat ik vaak merk is dat ondernemers het moeilijk vinden om de perfecte prijs voor hun diensten te bepalen.

(Hier heb ik trouwens ook een heel waardevol e-book over geschreven die je hier gratis kunt downloaden.)

De juiste prijs bepalen kan je behoorlijk uitdagen. Zelf help ik mijn klanten met een krachtige strategie, zodat ze vol vertrouwen een prijs op hun workshop of traject kunnen zetten.

Maar als het gaat om prijzen vragen is er eerst meestal een enorme roze olifant in het spel, waarvan ik altijd het gevoel heb dat ik die eerst moet bespreken.

En dat is iets waarover ik velen hoor roeptoeteren, maar waar ik het absoluut niet mee eens ben. Want ik ben van mening dat...

Je niet kunt "vragen wat je waard bent”.

Want JOUW WAARDE is onbetaalbaar; jouw tijd, energie, wijsheid en compassie zijn van onschatbare waarde!

Dus in plaats van je te concentreren op je eigenwaarde, raad ik je aan om je te richten op de ongelooflijke hoeveelheid waarde die jij biedt aan jouw klant. Daarna pas kun je jouw dienst een prijs geven die daarmee resoneert.

Oke, wat is dan het geheim van de perfecte prijs voor jouw dienst?

Dat is het vinden van die exacte 'sweet spot' tussen te hoog en te laag, totdat je een bedrag hebt die voor jou goed voelt en waarvan je verwacht dat mensen "ja" zullen zeggen.

In theorie kun je ergens tussen de €397 en €100.000 vragen voor je traject… en als je goed om je heen kijkt dan zie je dat dit dat ook zeker wordt gedaan.

Maar hoe bepaal jij nu aan de hand van die schaal waar jouw traject zit?

Door je op de onderstaande punten te concentreren:

  1. Je lost een urgent probleem op

  2. Je biedt meer waarde dan alleen 1-op-1 of groepscoaching

  3. Jouw oplossing is volledig uniek

Hoe dichter je bij deze 3 punten staat (en hoe duidelijker je ze kunt verwoorden), hoe meer je kunt verwachten dat mensen ervoor gaan betalen.

Maar onthoud:

Het is een heel proces om tot de perfecte prijs te komen. Zie het als een experiment. 

Maak je geen zorgen als je het de eerste keer niet goed hebt. Leer van het proces en pas aan waar nodig.

Je doel is om jouw klant een hele waardevolle oplossing te bieden en tegelijkertijd te verwachten dat mensen “ja” zeggen.

Zolang jij je richt op het leveren van jouw super waardevolle hulp, zal de rest op zijn plek vallen!

Ben je er klaar voor om dit vertrouwen te ervaren? Vraag een gratis Doorbraaksessie aan. Dan vertel ik je er alles over, zodat ook jij écht het verschil kunt maken met jouw praktijk.

bonus

Gratis E-book:
Van uurtje factuurtje naar een waardevol traject


Free

Opdringerige marketing werkt niet

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Dit is wellicht ook interessant voor je