Waarom heb ik voor mijn ideale klant gekozen?

Toen ik mij jaren geleden ging bekwamen in marketing, was er in de allereerste marketingopleiding die ik deed geen aandacht voor ‘je ideale klant’. Wel deden we een doelgroepbepaling. Achteraf bleek dat onvoldoende en veel te breed. Daar kwam ik dan ook na verloop van tijd achter. Ik liep totaal vast. Uiteindelijk ben ik alles over ‘mijn ideale klant’ gaan uitzoeken en daardoor ging het weer stromen in mijn bedrijf en ging mijn omzet met sprongen omhoog. Ook kwam ik er achter dat onze eigen zielsmissie informatie bevat over onze ideale klant.


Graag behoed ik jou voor deze valkuil!

Wacht niet net zo lang als ik met het bepalen van jouw ideale klant. Achteraf gezien heeft het me heel veel geld gekost, omdat mijn opstartfase daardoor veel langer duurde en ik daardoor veel omzet mis ben gelopen. 

Wie is jouw ideale klant? Waar kan jij je ideale klant vinden? Welke problemen heeft jouw ideale klant? Voor wie ben jij dé oplossing? Dit zijn belangrijke vragen. In deze workshop krijg je hier antwoord op.

Waarom kies je niet?

  • Je bent bang om te kiezen of om een verkeerde keuze te maken
  • Je denkt dat er dan niet voldoende markt voor jou is om van te leven
  • Je hebt angst dat je daardoor klanten en omzet zult missen.
  • check
    Je wilt zo graag iedereen helpen
  • check
    Je hebt geen idee dat het kiezen van 'je ideale klant' zo belangrijk is

Waarom is kiezen zo belangrijk?

  • Het maakt jou zichtbaar
  • Het maakt jou vindbaar op het volle internet
  • Je kunt veel duidelijker met jouw potentiële klanten communiceren
  • check
    Je krijgt klanten waar jij je prettig bij voelt
  • check
    Je krijgt een woest aantrekkelijk en afgestemd aanbod
  • check
    Marketing wordt veel makkelijker
  • check
    Potentiële klanten gaan jou zien als dé expert in jouw vakgebied

Een ideale klant is iemand voor wie jij de oplossing bent. Hoe beter jij jouw ideale klant kent, hoe makkelijker het is om met hen in contact te komen en jouw diensten op hem of haar af te stemmen.

Een ideale klant kiezen is niet eenvoudig. Kiezen is verliezen toch?

Nee hoor, het omgekeerde is meer waar. Je kunt namelijk niet iedereen helpen. Ook al zou je het willen dan kan het praktisch gezien nog niet.

Het is dus belangrijk dat je voor één type klant kiest. Zo kan jouw ideale klant jou het beste vinden. Het bepalen van jouw ideale klant is MEGA belangrijk om een winstgevende en succesvolle business op te bouwen.

In deze 3 uur durende workshop gaan we samen werken aan jouw ideale klantprofiel. Aan het einde van de middag weet je precies hoe je klant denkt, doet, waar hij/zij mee worstelt en behoefte aan heeft. Doordat je dit helder hebt, zul je jouw ideale klant perfect kunnen bereiken en zal deze zich ook aangesproken voelen. Dit zorgt ervoor dat jij klanten aantrekt waar jij het liefste mee werkt en die door jou het beste geholpen kunnen worden. Door deze focus op je ideale klant zal je klantenbestand groeien! Naast dat we deze middag heel praktisch aan de slag gaan, zal ik je ook laten zien dat jouw zielsmissie ook belangrijke informatie bevat over jouw ideale klant.


Lees wat mijn klanten hierover zeggen:

Tamara van Gessel

"

"Ik wilde doen waar mijn hart blij van werd, dus zocht ik een businesscoach die niet aan alleen maar plat marketing deed maar ook met gevoel. Bij Sylvia leerde ik heel duidelijk in de huid te kruipen van mijn ideale klant en van daaruit alles veel makkelijker te organiseren. Dit zorgt er voor dat ik gefocust blijf. Want het ondernemen is ook schiften in wat er bij je past en wat niet. Dat leer je heel goed bij Sylvia."


Tamara van Gessel Holistisch Huidcoach

Jolanda Badart

"

"Sylvia is duidelijk, nuchter, komt tot de kern en ze heeft de rust en het geduld om zaken te verduidelijken. Daarbij is ze een prachtige, liefdevolle en natuurlijke (zaken)vrouw. Die door haar ervaringen, openheid en kwetsbaarheid laat zien dat we er allemaal mogen zijn zoals we zijn. Dat we met onze kracht en ons talent kunnen bereiken wat we diep in ons hart zo graag willen."


Jolanda Badart - Intuïtief kunstenares

Praktische details

Deze workshop wordt online & offline gegeven.
Je kunt je hieronder aanmelden:

Online

.... 2019  

9.30 - 12.30 uur

Live thuis vanachter jouw laptop

max. 6 personen

Jouw investering: 97 euro excl. btw. 

Offline

.... 2019 

13.30 - 16.30 uur

De Havezate 26, Goor

max. 6 personen

Jouw investering: 97 euro excl. btw. 

arrow-circle-o-down
Ana van der Veen

"

"Sylvia brengt het goed en weet uit ervaring hoe moeilijk het is om je ideale klant te vinden. Ze ging tijdens de workshop meer de diepte in dan andere ondernemerscoaches en benaderde het op een spirituele maar ook nuchtere manier. Daardoor heb ik veel nieuwe inzichten gekregen. Het was zeer waardevol."


Ana van der Veen - Personal Assistant

Miranda Konneman

"

"Met hulp van deze training weet ik nu exact wie mijn ideale klant is en kan ik daarop sturen. Ik weet nu onder andere hoe ik het beste kan communiceren op mijn website, Dit geeft mij rust en ruimte."


Miranda Konneman Coach/Masseur/Healer


"Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg"

P.S.: Als ik iets zou kunnen veranderen aan mijn beslissing om succesvol te worden, 

dan is er maar een ding dat ik anders zou doen: als eerste marketingstap voor mijn ideale klant kiezen!


Op deze workshop zijn mijn algemene voorwaarden van toepassing. (Zie hieronder.)

>