24 oktober 2017

Wat is jouw rode draad?

Wat is jouw rode draad?

Wat is jouw rode draad?

Vorige week zat ik weer aan tafel bij mijn mentor. Net zoals iedere ondernemer moet ik af en toe kunnen sparren met iemand die op het niveau zit waar ik ook graag wil zijn. Op die reis daar naar toe vind ik het fijn als mijn mentor met mij meekijkt, mij adviezen en tips geeft.

Wat mij in dat gesprek weer eens heel duidelijk werd is dat mijn rode draad in mijn bedrijf zo belangrijk is. Daardoor krijgt mijn bedrijf eigenheid en ademt het helemaal mijn energie. De rode draad is bij mij natuurlijk bezieling. Vanuit die bezieling ondernemen is wat voorop staat in alles wat ik mijn klanten leer. Dat is het uitgangspunt, daar beginnen we mee. Ik start de opleiding met een uitgebreide Bezielingssessie en van daaruit ga je de opleiding in waar je alles leer om meer klanten te krijgen, meer omzet te behalen en volledige vrijheid te ervaren in de dingen die jij doet. Die bezieling heeft alles te maken met: Wie ben ik? Wat wil ik? en Wat kan ik? Zodat je ook daadwerkelijk binnen jouw bedrijf kunt gaan doen waarvoor je bedoeld bent.

Heb jij de rode draad al helder voor jezelf en jouw bedrijf? Als je het helder hebt dan kun je er ook wat mee. Je kunt die rode draad verweven in de teksten van je website, je blog, je nieuwsbrief en je sociale media posts. Door jouw rode draad wordt je zichtbaar. En ben je niet een van de vele, maar steek je, op jouw manier, met kop en schouders boven de meute uit. En dat is ook de bedoeling! Want hoe kunnen potentiële klanten jou vinden als je jezelf al niet kunt vinden? Als jij jouw eigen rode draad niet eens weet, hoe moeten potentiële klanten die dan zien?

Ontdek dan ook wat jouw logische rode draad is. Ga er naar op zoek in je bedrijf. Onderscheid je op die manier. Wordt zichtbaar. Laat de wereld zien wat jij hier te brengen hebt. Vergroot het uit. Overdrijf desnoods voor jouw gevoel maar, want dan zitten wij vrouwen meestal pas echt op ons werkelijke niveau. Houdt het niet binnenshuis, maar ga de wijde wereld in en laat jezelf zien. Laat de wereld kennis maken met jouw rode draad. Je bent niet voor niks ondernemer geworden. Het is de bedoeling van het universum dat ze door jou heen kan stromen en op die manier de wereld van dienst kan zijn. Maar als jij je verstopt en jouw rode draad niet omarmt, komt er niks van jouw mooie missie terecht.

Grote ondernemers hebben allemaal een duidelijke rode draad, waardoor hun visie ook heel sterk neergezet word. Ik durf gerust te zeggen: zonder rode draad, geen succes! Dan wordt je een coach, therapeut, of whatever, net zoals iedere andere coach of therapeut. Waarom zouden mensen dan speciaal voor jou moeten kiezen? Dan gaan ze wel naar de coach of therapeut op de hoek van de straat. In hun opinie doen jullie toch hetzelfde. Waarom zouden ze dan verder gaan zoeken als dat niet nodig is? Ze zijn wel gek om dat te doen!

Voel je het? Daarom is die rode draad dus zo belangrijk. Daarmee onderscheid jij je van je conculega’s. Daardoor kunnen potentiële klanten heel bewust voor jou kiezen. Jij bied ze waar ze naar op zoek zijn. Jouw rode draad is voor deze klanten dan ook ontzettend belangrijk.

Kortom; kom als de sodemieter uit die schaduw, ontdek je rode draad, omarm deze en trek de wijde wereld in om je boodschap te verkondigen. Dat is de bedoeling. Laat de wereld kennis maken met jouw talenten, kwaliteiten, jouw rode draad en wat er allemaal nog meer in jou zit. Daar ben je voor bedoeld. En zoals ik altijd zeg: je kunt pas gelukkig worden als je doet waarvoor je bedoeld bent.

Heb je moeite om die rode draad voor jezelf helder te krijgen? Dan kan ik je helpen om daar achter te komen. 

Ik heb een unieke test ontwikkeld speciaal voor dienstverlenende ondernemers op basis van een eeuwenoude beproefde techniek. Met deze test kan ik je rode draad vinden, maar ook je talenten en kwaliteiten. Hierdoor kom je nog meer in je kracht te staan en kun je nog meer ondernemer worden. Hierdoor kun je jouw zielsmissie en jouw bedrijf een extra impuls geven, zodat je vanuit bezieling kunt ondernemen en een bedrijf krijgt dat ECHT bij jou past, zodat je in overvloed en vrijheid kunt leven.

Er zijn twee manieren waarop ik je met deze test kan helpen om je rode draad helder te krijgen:

  1. Je vraagt een GRATIS Groeisessie met mij aan t.w.v. € 97,- (iedere week selecteer ik 4 aanmeldingen om dit gratis gesprek mee te plannen en die dus van mijn jarenlange kennis en ervaring kunnen profiteren), of
  2. Je komt naar de bijna gratis middagworkshop ‘Kus de ondernemer in je wakker’ van 3 november.

Laat het me hier weten als je een GRATIS Groeisessie wilt boeken, of geef je hier op voor de bijna gratis workshop.

Wat is jouw rode draad? Ik ben ontzettend benieuwd. Wil je me het hieronder in een reactie laten weten?  

Sylvia Bouwer

Sylvia Bouwer is business coach en werkt met vrouwelijke daadkrachtige coaches & therapeuten die kampen met te weinig omzet en heel graag binnen 6 maanden veel meer klanten binnen willen halen, zonder gladde marketing-trucjes.

>