Wat onderscheidt jou?


Ik ben het er niet mee eens

november 30, 2022

"Bullshit!" zei ik "Direct vergeten die onzin."

Ik zat in gesprek met een klant en ze had me net verteld dat ze moeite had met het schrijven van de ‘Over mij’ pagina. De reden werd me al snel duidelijk.

Voor ons gesprek had ze van mij een format ontvangen die ze in kon vullen, waarna ze tot 2 keer toe feedback van mij zou krijgen. De opdracht was om op die pagina in alle kwetsbaarheid haar eigen verhaal te delen. Waarom ben je ertoe gekomen om te doen wat je doet? Waarom zouden mensen juist met jou in zee moeten gaan? Want laten we eerlijk zijn er is concurrentie genoeg.

En juist dit vond mijn klant heel moeilijk. Ze was het niet gewend om over zichzelf te praten. Het voelde opschepperig en alsof ze zichzelf aan het verkopen was.

En tot overmaat van ramp vertelde ze ook nog dat haar in de coachopleiding was geleerd om het met coachees vooral niet over zichzelf te hebben.

Daar ben ik het niet mee eens!

Mijn ervaring is dat het juist heel erg goed werkt om over jezelf te vertellen. In de 34 jaar dat ik ondernemer ben heb ik altijd mijn ervaringen gedeeld over hoe het bij mij ging en wat ik daarvan geleerd heb, zodat ik het daarna anders kon doen.

Mijn klanten vinden dit juist heel erg fijn om te horen. Want ik heb gestaan waar zij nu staan en vanuit mijn kennis en ervaring leer ik ze om te komen waar ik nu sta. Dat doe ik onder andere door ze te helpen om de valkuilen te vermijden waar ik zelf in ben gestapt. En wat is simpeler dan dit uit te leggen aan de hand van een echt gebeurd verhaal?

Hoe doe jij dat met jouw klanten?

Ik durf het nog verder te trekken

Want ik vind dat ook potentiële klanten je verhaal moeten horen. Want ze moeten je eerst leren kennen en vertrouwen, voordat ze de veiligheid voelen om door jou geholpen te worden.

Zo doe ik dat zelf ook. Ik wil eerst een goed gevoel bij iemand hebben voordat ik mij door zo iemand laat coachen. En natuurlijk bestaan er uitzonderingen, maar bij de meeste mensen werkt dit precies zo.

Want potentiële klanten willen zich in jou herkennen en zich met jou identificeren. Ze voelen zich dan begrepen en daardoor wordt de drempel om met jou in zee te gaan een stuk lager.

Vergeet dat je afgeleerd hebt om over jezelf te vertellen!

Vertel ongegeneerd over jezelf en deel je verhalen in je blog, je social media posts en alle andere communicatie die de wereld in mag. Het hoeft ook niet na dit ene verhaal op te houden. We zitten vol met verhalen en die mogen gedeeld worden. In elk verhaal zit een parel. Ik raad je aan deze parels de wereld in te gooien, zodat ze gezien en gehoord worden.

Nadat ik mijn afwijkende mening aan mijn klant had uitgelegd durfde ze wél haar verhaal op papier te zetten. Naast dat er nu een hele knettergoede ‘Over mij’ pagina op haar website prijkt (die voor meer klanten zorgt), durft ze ook zonder gêne over zichzelf te vertellen. Hierdoor is haar zelfvertrouwen gegroeid en dat straalt ze nu ook uit.

Mocht je op ondernemersgebied nu zelf ook nog wat hulp kunnen gebruiken, laat mij je dan helpen. Want de komende maand heb ik weer plek voor 4 Doorbraaksessies. In deze gratis en geheel vrijblijvende sessie geef ik je minstens 3 tips die - als je ze toepast                             - je gegarandeerd nieuwe klanten bezorgen.

Wil je groeien met jouw praktijk geef je HIER op en maak kans op deze sessie. Ik laat je zo snel mogelijk weten of jij een van de gelukkigen bent.


Gratis e-book: In 4 stappen
ondernemen vanuit je zielsmissie.
Vraag hier aan


Gratis masterclass
Volop zichtbaar voor je ideale klant.

Meer info: klik hier

fbgroep-sylvia


Als je met je hele ziel en zaligheid voelt dat je echt je missie neer wilt zetten; klik
hier en word lid van mijn gratis Facebookgroep


Wil jij weten wat de Nr. 1 blokkade is die staat tussen jou en de omzet waar je van droomt?
Klik
hier en vraag een gratis Doorbraaksessie aan

over sylvia Bouwer 

Hi, als businesscoach voor ambitieuze coaches & therapeuten help ik jou de praktijk te krijgen die je wilt. Ik weet nog PRECIES hoe geweldig het is om voor jezelf te beginnen met een briljant idee, een sterke drive en een hoofd vol dromen. Ik begrijp dat jij je overspoeld voelt door alles wat er bij het ondernemen komt kijken en dat marketing niet zo jouw ding is, omdat je geen idee hebt hoe je dat precies aan moet pakken. Daarom ben ik hier om jou te helpen, zodat je meer impact, meer klanten en meer omzet maakt, zonder gladde marketingtrucjes.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}