10 september 2017
Hoe maak je een bezielde 'Over mij' pagina?

​​Hoe maak je een bezielde ‘Over mij’ pagina?

Dit is een vraag waar elke beginnende ondernemer tegenaan loopt. Ik behandel deze vraag ook altijd in mijn programma, want het is de op één na meest gelezen pagina van je website. Zoals je begrijpt is het dan ook een hele belangrijke pagina en loont het om er enige aandacht aan te besteden.

​​
Een goede 'Over mij' pagina is heel essentieel om je bezielde marketingboodschap over te brengen! Want als er één pagina op je website is die bij uitstek geschikt is om over jouw unieke bezieling te praten, dan is het deze wel.

De juiste benaming

Voordat ik de inhoud induik, wil ik even ingaan op de juiste benaming. Een fout die ik in het begin heb gemaakt en waarvoor ik jou graag wil behoeden. Toentertijd heette deze pagina bij mij ‘Over Sylvia’. Dit is in de derde persoon en dat schept afstand. En dat is nou juist wat je niet wilt. Je wilt juist de kloof overbruggen en verbinding maken met de lezer. Noem deze pagina dan ook de ‘Over mij’ pagina.

Waarom is dit zo'n belangrijke pagina?

Dit is een belangrijke pagina omdat mensen geïnteresseerd zijn in de man/vrouw achter jouw bedrijf. Ze willen graag zaken doen met een mens en niet met een bedrijf. Ze zijn dan ook geïnteresseerd waarom jij doet wat je doet en hoe jij in het leven staat. Ze willen weten of ze een klik met je hebben en of ze het aandurven om met jou in zee te gaan.

Het is belangrijk voor de ‘know-like-trust’ factor. Door een goede ‘Over mij’ pagina leren mensen je kennen, gaan ze je hopelijk leuk vinden en meer vertrouwen. Vaak doorlopen potentiële klanten eerst deze verschillende stadia voordat ze uiteindelijk je klant worden. Er zullen maar weinig klanten zijn die ‘blind’ bij je kopen.

Het is belangrijk dat mensen jou echt gaan zien en gaan voelen. Vandaar dat je op deze pagina helemaal los mag gaan om mensen te vertellen waarom jij doet wat je doet en wat jouw bezieling, jouw missie en jouw visie is. Je kunt op deze pagina echt jouw verhaal vertellen. Wat er bij jou voor gezorgd heeft dat je nu op dit punt in je leven staat. En waarom jij - door deze opgedane levenservaring - de beste keus voor ze bent om ze te helpen met hun probleem.

Stap in je ware grootte

Hou jezelf niet klein, want daar zijn wij vrouwen nogal eens heel handig in. Je hebt er niks aan om je klein te houden. Dit is juist de pagina waar jij in jouw ware grootte moet stappen, want mensen willen jouw werkelijke potentie zien. 

Ik geef mijn klanten heel vaak een format om een bepaalde pagina of mail te schrijven, maar voor de ‘Over mij’ pagina geef ik nooit een format. De in houd van deze pagina is namelijk voor iedereen weer anders. Vroeger was mijn eigen ‘Over mij’ pagina in interview vorm. Tegenwoordig begin ik met een verhaal waarin ik je meeneem naar een situatie in het verleden die ervoor gezorgd heeft dat ik op het punt waar ik nu sta in mijn leven, aanbeland ben. Ik geef de lezers echt een inkijkje in mijn leven.
Zoals ik al vertelde, heb ik geen format voor je, maar wel heb ik een aantal tips die ik graag met je deel.
​​

3 belangrijke tips:

1. Hou het kort en overzichtelijk
Maak er geen langdradig verhaal van, want dan haken mensen af. Vertel niet je hele levensverhaal, maar alleen die situaties die belangrijk zijn voor de lezer om te weten. Vermijdt eindeloos gezever over kleine details die totaal niet belangrijk zijn. Blijf gefocust op wat echt wezenlijk van belang is om te vertellen over jezelf en weidt niet elke keer ontzettend uit. Het kan in jouw ogen belangrijk zijn, maar het verslapt de aandacht van de lezer. Het is net alsof je op je eerste date bent en jouw date begint al gelijk over trouwen en kinderen krijgen. Voel je hem?

2. Stel je kwetsbaar op
Mensen willen jou echt leren kennen. Ze willen zich in jou herkennen en ze willen zich ook met jouw identificeren. Ze willen weten of jij voor hun de juiste persoon bent om ze van hun probleem af te helpen. Daarom is het heel zinnig om je ideale klant helder te hebben, want dan weet je ook veel beter welk verhaal je kunt vertellen op deze pagina. Want we zitten vol verhalen, maar niet elk verhaal is geschikt voor deze pagina.

3. Schrijf alsof de lezer tegenover je zit    
Doe net alsof jij met deze persoon in gesprek bent. Ga geen zinnen van andermans ‘Over mij’ pagina kopiëren, omdat ze zo mooi zijn. Nee, gebruik je eigen spreektaal, want dat maakt jou uniek. Wees helemaal jezelf en laat je zien!+

Nog meer tips...

Dit zijn zo maar 3 tips die ik je heb gegeven. Ik hoop dat ik je hiermee al een stuk op weg kan helpen. Natuurlijk kan ik je er nog veel meer over vertellen en dat wil ik ook graag doen, maar daar leent deze websiteblog zich niet voor. Heb je behoefte aan meer tips, vraag dan mijn volgende artikel aan: 9 Tips voor een bezielde ‘Over mij’ pagina. Dit kun je doen door hieronder je voornaam en je e-mailadres in te vullen en je kunt deze 9 tips direct downloaden. 

9 Tips voor een bezielde 'Over mij' pagina

* Hierbij geef ik toestemming om voortaan mijn inspiratiemail te ontvangen (zoals beschreven in de privacy policy) en direct toegang te krijgen tot deze gratis download.

Sylvia Bouwer

Sylvia Bouwer is business coach en werkt met vrouwelijke daadkrachtige coaches & therapeuten die kampen met te weinig omzet en heel graag binnen 6 maanden veel meer klanten binnen willen halen, zonder gladde marketing-trucjes.

>