Heb jij veel ideeën? Lees wat je dan wel (en NIET) moet doen… -
27 januari 2020
Heb jij veel ideeën? Lees wat je dan wel (en NIET) moet doen…

Heb jij veel ideeën? Lees wat je dan wel (en NIET) moet doen…

Een klant van mij is bezig om een behoorlijk nieuwetijds concept op te zetten. Ik vind dat ze een geweldig idee heeft bedacht en ik voel me vereerd dat ik haar mag helpen om dit succesvol te maken. Na ons eerste gesprek is ze met mijn tips aan de slag gegaan en… het sloeg meteen gigantisch aan. Haar bericht daarna op Facebook is maar liefst meer dan 100 keer gedeeld. De media kreeg er lucht van en inmiddels heeft ze ook al met een interview in De Stentor gestaan.

Misschien herken je het enthousiaste kriebeltje in je buik wel als je zelf zo’n fantastisch idee krijgt.

Ik ben heel benieuwd wat je er vervolgens mee doet…

Je krijgt zo'n idee niet voor niks

Het Universum heeft daar een bedoeling mee. Het is bedoeld om jou gelukkiger te maken, om een heleboel mensen mee te helpen en om de wereld een veel fijnere plek te maken.

Een nieuw idee toepassen in je bedrijf kan zorgen voor meer succes, meer klanten en meer omzet. Maar dan moeten deze ideeën wel het licht zien en in de vorm gezet worden. Zo niet… dan laat je dit allemaal liggen.

Jij, ik en al die andere gevoelige vrouwen stikken van de geweldige, mooie en prachtige ideeën. Hoe kan het dan dat er vaak weinig tot niks van die ideeën terecht komt?

Het IDEE is niet het probleem.
JIJ bent het probleem.

Aan een idee heb je niks als het een idee blijft.

Het probleem is dat er geen stappen worden gezet.

En het probleem dat daar weer onder zit is angst.

Wat kun je doen om de volgende keer ervoor te zorgen dat zo’n briljant idee wel het licht ziet en voor klanten kan zorgen?

  1. 1
    Bedenkt HOE je jouw idee gaat delen
    Heb je ooit tegen je vriendin gezegd "Ik heb een idee…" om haar daarna in drie minuten helemaal stuiterend van enthousiasme te vertellen hoe jouw idee in elkaar zit? En heb je haar aan het eind van je verhaal ook gevraagd "Denk jij dat dit een goed idee is?".
    Je vriendin hoort jou aan en door jouw enthousiasme gaat ze helemaal mee in jouw energie. Ze is niet echt gericht op het idee, maar wordt beïnvloed door jouw energie van dat moment.

    Krijg jij hierdoor het juiste antwoord?
  2. 2
    Wacht niet te lang met jouw idee
    Op het moment dat je een idee krijgt zit je boordevol sprankelende inspiratie. Natuurlijk is het goed om het even te laten bezinken, maar blijf niet te lang twijfelen of het een goed idee is. Als het te lang duurt zal de inspiratie zijn weg vervolgen en iemand anders inspireren. Die iemand kan zo maar met ‘jouw idee’ er vandoor gaan. Ik zie het helaas vaak gebeuren…
    Blijf niet wachten tot je 100% zeker bent of het een goed idee is. Je wordt er pas zeker van door ermee bezig te gaan.
  3. 3
    Deel jouw idee met de juiste mensen
    Het is aannemelijk dat je jouw partner of een goede vriendin vraagt om advies. Vaak mensen die zelf geen eigen bedrijf hebben en geen weet hebben wat er bij het ondernemerschap komt kijken. Daarom zijn deze mensen, hoe lief bedoeld ook, niet de juiste mensen om advies aan te vragen.
    Vraag advies aan ondernemers die al staan op een punt in hun ondernemerschap waar jij van droomt. Zij weten door hun jarenlange ervaring meestal wel of jouw idee haalbaar is.
  4. 4
    Zet je ego even aan de kant
    Je ego wil je behoeden voor het mislukken van jouw plannen. Je ego heeft het beste met je voor. Het nieuwe idee voelt nog niet vertrouwd en voelt daarom per definitie onveilig. Daar maakt het ego handig gebruik van door een blik met angsten open te trekken. Allerlei stemmetjes in je hoofd vertellen je "Dit gaat mislukken, "Je gaat een flater slaan", "Dit kost alleen maar geld en levert niks op."
    Mijn advies: feel the fear and do it anyway!
  5. 5
    Zet de tweede stap
    Het krijgen van een idee is de eerste stap. Nu moet je verder. Het beslissen wat je gaat doen is de tweede stap.
    Vraag jezelf altijd af of de keuze die je maakt bijdraagt aan jouw zielsmissie.
    Volg daarna de punten die ik hierboven heb genoemd en sla de brug naar jouw beslissing om dit fantastische idee het levenslicht te laten zien… of niet natuurlijk. 😉

Kortom; Maak een keuze! Het pad van een ondernemer is het pad van keuzes maken. Hierdoor groei je als mens en als bedrijf.

Welk idee blijf jij steeds maar uitstellen? Wil je het hieronder in een comment met me delen?

Geniet ze,
Sylvia

PS.: Vind jij het ook moeilijk om keuzes te maken? Laten we dan even samen bellen, want ik kan je helpen in een gratis Numerologische Doorbraaksessie om dit soort zaken helder te krijgen en een hele grote stap te zetten richting het succes waar je van droomt. Klik hier om een afspraak te maken in mijn agenda.

Sylvia Bouwer

Sylvia Bouwer is business coach en werkt met vrouwelijke daadkrachtige coaches & therapeuten die kampen met te weinig omzet en heel graag binnen 6 maanden veel meer klanten binnen willen halen, zonder gladde marketing-trucjes.

>