1 juli 2019
Heb je maar 2 aanmeldingen?

Heb je maar 2 aanmeldingen?

Vorige week kreeg ik deze vraag: "Sylvia wat had ik anders moeten doen of heb ik iets verkeerd gedaan?"

Ze kreeg een gaaf idee voor een hele waardevolle workshop. Ze had alles uit de kast getrokken wat ze maar kon bedenken om klanten hiervoor te werven. Uiteindelijk heeft dat geresulteerd in twee deelnemers. Wat nu?

Ze baalt gigantisch. Ze snapt niet waar dit aan ligt. Aan het mooie weer? De komende vakantietijd? (mensen zijn nu met hele andere dingen bezig) Vinden mensen het te duur? Ze weet het niet. 

Ze is ook boos. Begrijpen mensen dan niet dat dit een hele waardevolle workshop is? Eentje die hun leven kan veranderen… Ze zit zich suf te piekeren wat ze nog anders had kunnen doen. Had ze het nog vaker op social media moeten zetten? Had ze er nog meer nieuwsbrieven aan moeten weiden? 

Ze begint te twijfelen aan zichzelf. Is ze hier wel geschikt voor? Is dit wel haar pad? Is ze wel in staat om een succesvol bedrijf neer te zetten? Heeft ze wel genoeg kennis? Kan ze niet beter weer een baan ernaast gaan zoeken? Ze wordt met het uur onzekerder.

Ze zit er serieus over te denken om de workshop te cancellen. Ze staat voor gek om het door te laten gaan met 2 deelnemers. Wat moeten ze wel niet denken? En als ze het afzegt, wat moet ze dan zeggen waarom het niet door gaat? Zeggen dat er te weinig aanmeldingen zijn staat ook zo stom. Dan weten ze gelijk dat ze een loser is…

OMG wat baalt ze hiervan zeg. Ze wilde dat ze nooit het idee had gekregen voor deze workshop.

Herken je dit? 

Bij de meesten van ons is dit vast en zeker wel eens voorgekomen. Bij mij in ieder geval wel. Gelukkig weet ik nu hoe ik hiermee het beste om kan gaan. Mijn advies aan iedereen die zich hierin herkent is dan ook:

Dit hele gedoe wat je op jezelf afvuurt heeft totaal geen zin. Voor jou niet, maar ook niet voor die gave workshop die je gaat geven. Ja, je leest het goed. Je doet er goed aan om die workshop toch te geven!

Waarom kreeg jij dit gave idee voor die workshop? Waarom was je er zo vol van?

Weet dat dit niet voor niks is. Dit is spirit die door jou heen stroomt. Het universum wil graag dat jij jouw talenten en kwaliteiten inzet om anderen te helpen. Vaak luisteren we niet, maar dit keer heb je geluisterd… en nu wil je het opgeven… na al die moeite die spirit heeft gedaan.

Niet opgeven

Ook al heb je maar 2 deelnemers; niet opgeven. Voel weer opnieuw die joy die je in het begin ervaarde en LAAT HET UNIVERSUM JOUW COMMITMENT VOELEN. Zo geef je heel duidelijk een signaal aan het universum af; dit is wat ik wil! Dit is hoe ik mensen wil helpen. Dit is hoe ik mijn geld wil verdienen. Als je echt in dat commitment stapt zal het hele universum samenspannen om jou te helpen en om jou te geven waar jij zo naar verlangt.

Vier juist dat je twee deelnemers hebt en de workshop in ieder geval door kan gaan! En geef jezelf voor de volle 100% alsof de workshop vol zit. Maak er samen met de deelnemers een feestje van en vergeet niet te genieten.

Je hebt zo ontzettend veel in je om te geven aan de wereld. De wereld moet alleen weten dat je er bent. Laat van je horen, laat je zien, verras ons. Laat je dromen werkelijkheid worden. Doe waarvoor je bedoeld bent en trek je niks aan van die stemmetjes in je hoofd en de mensen in je omgeving die denken dat het jou niet gaat lukken.

Doorgaan en volhouden

En dan na de workshop, gewoon weer een nieuwe datum plannen. Doorgaan en volhouden zijn woorden die in het woordenboek van een ondernemer niet mogen ontbreken.

Bij een nieuwe planning kun je altijd evalueren en kijken wat er beter kan. Wie weet heb je toch iets laten liggen op het gebied van marketing. Iets waar je helemaal niet aan gedacht hebt. Ik wil zelfs wel even met je meekijken hoe of het de volgende keer beter kan. GRATIS natuurlijk. Wil je dat? 

Boek dan hieronder een plekje in mijn agenda en let’s call. (Kies voor een gratis Numerologische Doorbraaksessie)

Sylvia Bouwer

Sylvia Bouwer is business coach en werkt met vrouwelijke daadkrachtige coaches & therapeuten die kampen met te weinig omzet en heel graag binnen 6 maanden veel meer klanten binnen willen halen, zonder gladde marketing-trucjes.

>