11 april 2017

Geld verdienen met je missie is je goed recht

Geld verdienen met je missie is je goed recht

Geld verdienen met je missie is je goed recht

 

Ik merk vaak dat dienstverlenende ondernemers (met name vrouwen) het moeilijk vinden om goede prijzen te vragen voor hun diensten. Je wilt dolgraag klanten helpen, maar wilt niet dat die klant het gevoel krijgt dat je veel te hoge prijzen vraagt. Je wilt wel goed verdienen, maar durft niet te vragen wat je graag wilt, bang dat je geen of te weinig klanten krijgt.

 

Dus werk je voor weinig geld. Om er daarna achter te komen, dat het heel anders is dan je dacht, want diezelfde klanten kopen wel een nieuwe auto, gaan wel op vakantie of kopen wel de nieuwste Iphone.

 

Worsteling

Doordat je te weinig geld vraagt, laat je jezelf enorm in de steek en laat je jouw bedrijf ook in de kou staan. Want wat is namelijk het geval? Je hebt een bepaalde omzet nodig om te leven, maar dat is niet alles, je hebt ook geld nodig om je bedrijf te laten groeien. Je werkt jezelf waarschijnlijk drie slagen in de rondte om aan klanten te komen, maar als je overal de inkomsten bij elkaar moet schrapen is voor jouw de lol er snel af en wordt je missie een grote worsteling.

 

Voor veel coaches en therapeuten is het vragen van geld heel moeilijk. Over geld wordt vaak heel negatief gedacht. De meesten van ons dragen allemaal oude belemmerende overtuigingen met ons mee over geld. Ik kreeg vroeger bijvoorbeeld te horen dat ‘Als je voor een dubbeltje geboren bent, wordt je nooit een kwartje’. En dat gaat in je hele systeem zitten. Gelukkig zijn er manieren om deze oude belemmerende overtuigen los te laten. En omdat ik dit ook allemaal zelf aan den lijve heb ondervonden help ik nu ook anderen om moeiteloos geld te verdienen met hun missie.

 

Brood op de plank

Want vaak zie je zelf niet echt de waarde die je een ander te bieden hebt. Daardoor ga je niet in je eigen grootsheid staan en houd je jezelf klein. Maar ook bij jou moet brood op de plank komen, net zoals bij ieder ander. En waarom mag een ander wel een goed belegde boterham hebben en jij niet?

 

Als jij al weinig waarde ziet in wat je te bieden hebt, hoe moet iemand anders dat dan wel zien?

 

Wist je dat als je iets voor weinig aanbiedt, dat klanten zich vaak onvoldoende inzetten om het allerbeste resultaat te krijgen met jouw hulp? Ik spreek uit eigen ervaring. Ik wordt zelf ook gecoacht en wat ik daarvoor betaal is voor mij ook elke keer weer een aderlating, maar daarom wil ik het ook wel zo snel mogelijk weer terugverdienen en zal ik er alles aan doen om dat voor elkaar te krijgen. Je begrijpt dat ik dus aan de lippen hang van mijn coaches en alle adviezen opvolg. Dat soort klanten wil jij toch ook?

 

En ook ik had het geld voor mijn allereerste coach niet op de plank liggen. Gelukkig kon ik het bij familie lenen en ben ik als een speer aan de gang gegaan om alle adviezen om te zetten in acties en binnen no time had ik het geld al terugverdient en kon ik mijn lening weer aflossen. En dat geeft een goed gevoel joh, dat kan ik je verzekeren. 🙂

 

Wat je nu direct al kunt doen is het volgende:

Schrijf eens 25 resultaten op die je klanten krijgen als ze jouw dienst afnemen.
Schrijf op wat de directe en de indirecte resultaten zijn. Dus naast welk effect het resultaat op de persoon in kwestie is, kijk ook naar het resultaat daardoor op zijn of haar omgeving.

 

Zie deze opdracht als een spel. Je zult merken dat je op de gekste momenten ingevingen krijgt over nog meer resultaten. Bij mij is dat vaak onder de douche of als ik aan het strijken ben. ?
Als je deze opdracht serieus aanpakt, zal het resultaat een enorme mindshift bij je teweeg brengen. Je zult de werkelijke waarde van jouw diensten gaan zien en de juiste prijzen daarvoor durven te vragen.

 

Het resultaat is dat jij je eigen waarde ziet en daardoor jouw klanten ook jouw waarde zien.

 

Vind jij het ook moeilijk om goede prijzen te vragen en heb jij ook nog weinig klanten? Schrijf je dan in voor de volgende ronde van de 3-daagse ‘Van Bezieling naar Business’ die 4 mei weer begint.

 

Lees hier alles over de 3-daagse ‘Van Bezieling naar Business’>>

 

Deze 3-daagse helpt je om ervoor te zorgen dat:

Je jouw missie zo kunt inzetten dat je op een hele makkelijke manier veel meer mensen kunt bereiken en daardoor veel meer klanten krijgt.

Mensen je als een expert op jouw vakgebied gaan zien.

Je alleen nog maar hoeft te werken met klanten die helemaal met jou resoneren, die graag voor jouw diensten betalen en waardoor jij enorm veel energie krijgt van jouw werk.

 

Lees hier alles over de 3-daagse ‘Van Bezieling naar Business’>>

 

Dus: geld verdienen met je missie is geen voorrecht, maar je goed recht. Jij bent dat waard!

 

Ik vind het heel leuk als je een reactie wilt geven op dit artikel. Dat mag je hieronder doen.

Sylvia Bouwer

Sylvia Bouwer is Business Navigator en specialiseert zich in het helpen van dienstverlenende ondernemers die vastlopen in het laten groeien van hun bedrijf met het zetten van specifieke, behapbare en uitvoerbare stappen, zodat ze op de juiste en snelste manier wél hun doelen bereiken.

>