Een gladde babbel is onnodig om klanten te krijgen
Een aantal jaren geleden vond ik marketing een vies woord. Ik moest er niks van hebben. In mijn ogen ging het over mannen in pakken met een gladde babbel die je van alles probeerden aan te smeren.
Nu ik zelf met ondernemers werk, merk ik dat ik niet de enige ben die zo dacht. Met mij nog velen meer. Vaak hoor ik uitspraken als ‘het voelt niet goed’ of ‘dat is helemaal niet mijn ding’. Jammer, want ondertussen bereik je niet de mensen die jouw hulp zo hard nodig hebben en laat je ze maar met hun problemen aanmodderen. Want zonder marketing bereik je veel minder mensen. Dat is in mijn ogen een gemiste kans. Laten we eerlijk zijn alleen van mond tot mond reclame wordt je niet rijk. 😉
En misschien denk je nu “ik hoef ook helemaal niet rijk te worden”, want ook op dat woord zit vaak een dikke laag smet. In mijn ogen is er niks mis mee om rijk te worden met het werk waarvoor je in de wieg bent gelegd en waar je de wereld een grote dienst mee bewijst. In mijn ogen is dat zelfs de bedoeling, zodat je al je wensen (ingegeven door het universum) kunt waarmaken.
Weerstand
Toch begrijp ik die weerstand tegen marketing, uit eigen ervaring, maar al te goed. Het voelt voor mij vaak dat bepaalde reclamemakers je proberen te manipuleren om hun dienst of product te kopen. Bah, dat voelt voor mij echt niet zuiver.
Kijk maar eens naar de reclameblokken op de televisie. Je wordt doodgegooid met de meest vreemde termen en er wordt je angst aangepraat als je iets niet koopt. Toen ik vroeger mijn holistische huidpraktijk nog had kon ik me daar blauw aan ergeren. De meest waardeloze vol synthetische rotzooi zittende crème’s werden aangeraden als je van je rimpels af wilde. Deze claim waar duizenden euro’s boete op zit, kunnen deze grote firma’s zich veroorloven, omdat de dag erna hele horden vrouwen zich naar de parfumerie reppen om dat wondermiddel te bemachtigen. Nou geloof mij als die rimpels er zitten dan krijg je ze alleen nog maar weg met plastische chirurgie, botox of andere troep die ze inspuiten. 😉
Deze vorm van marketing past niet bij mij, maar zeker ook totaal niet bij de vrouwen die ik coach. Dit zijn allemaal vrouwen die vanuit een hele zuivere intentie anderen willen helpen met hun problemen.
Waarom is warme marketing zo aan te bevelen?
Het is dan ook heel belangrijk om vanuit warme marketing je ideale klanten te benaderen en je hele bedrijf zo in te richten qua diensten, website, noem maar op, dat alles compleet jouw zuivere intentie en energie uitstraalt om deze mensen echt vanuit je hart te helpen.
Succes en geniet ze,
Sylvia