Doelen heb je helemaal niet nodig – of toch wel? - Ondernemen vanuit je Zielsmissie

Doelen heb je helemaal niet nodig – of toch wel?

december 1, 2020

Doelen heb je helemaal niet nodig - of toch wel?

Jij, ik en nog een heleboel anderen weten precies hoe we onze wensen kunnen realiseren. Ja, echt!

De meesten van ons hebben een laptop, een auto en een huis. Dat hebben we maar mooi voor elkaar gekregen. Maar is dat vanzelf gegaan? Nee! Op een gegeven moment hebben we ergens het zaadje geplant om die laptop, die auto en dat huis te kunnen krijgen. We hebben dus een manier gevonden om dat wat we wilden te kopen, 

We hebben een manier gevonden om onze doelen te realiseren

We weten dan ook precies hoe het moet…. Zou je denken.

Want waarom passen de meeste ondernemers dit niet op dezelfde manier toe in hun business

Wat ik veel zie gebeuren is dat er een hoop heen en weer gefladderd wordt. Deze ondernemers doen van alles, maar hun doelen bereiken ze niet. Vaak stellen ze ook geen concrete doelen. Want dan moeten ze zich daar aan houden en dat veroorzaakt te veel druk en stress… Ze ondernemen liever vanuit een bepaalde flow en gaan ervan uit dat datgene wat nodig is zomaar op hun pad komt.

Maar zo werkt het niet.

Deze ondernemers zullen nooit succesvol worden

Want naast ondernemen vanuit flow en intuïtie is er ook actie nodig. Gestructureerde actie. Gefundeerde actie. Strategische actie. En je zult zien, dan komt die flow vanzelf. Dan voel je die druk waar ik het eerder over had niet, want alles loopt als een goed geoliede machine.

Als ik deze flow-mensen vraag om doelen te stellen en een stip op de horizon te zetten, merk ik dat ze dat maar lastig vinden. Ze doen het wel, maar vooral omdat het van mij 'moet'. En de doelen die ze dan stellen, kun je nauwelijks doelen noemen… Ze zetten een té kleine stip op de horizon.

Het mag groter

Die stip bereik je toch niet in één sprong. Daar zijn verschillende sprongetjes voor nodig. En vele kleine sprongetjes samen maken één mega grote sprong.

De doelen die jij stelt mogen groot zijn. Zo geven ze jou de mogelijkheid om te groeien.

Een doel is voor mij pas een doel als ik in meer of mindere mate kan stretchen. Anders is het geen doel, want dan kom ik er toch wel. En om er toch wel te komen hoef ik niet perse doelen te stellen.

Juist door doelen te stellen ga je stretchen. 

En door te stretchen maak je sprongen en ga je groeien

Jij niet alleen, maar je business ook!

Een doel an sich is natuurlijk prachtig, maar denk eens aan de weg die leidt naar jouw doel.

Je doet allerlei ervaringen op en leert allerhande lessen die je nooit voor mogelijk had gehouden. Je groeit als een tierelier. Hoe geweldig is het dat je daardoor jezelf ontwikkelt? En je belemmerende gedachtes, overtuigingen en blokkades kunt transformeren?

Het pad van een ondernemer is een innerlijk ontwikkelingspad

Kortom, laten we dat wat we privé doen om onze doelen te manifesteren ook in onze business toepassen. Je wordt er een rijker mens van, letterlijk en figuurlijk.

Wat leer je hiervan als je het zo kunt bekijken? Wil je het hieronder in een reactie met mij delen? Ik ben heel benieuwd...

Ik spreek veel ondernemers die het moeilijk vinden om de juiste doelen te stellen en deze doelen ook nog eens te behalen. Omdat ik wél weet hoe dit moet en ik mijn kennis en kunde graag overdraag op anderen geef ik elke maand 4 Doorbraaksessies gratis weg. Wil je kans maken op zo'n sessie? Vraag deze dan aan op onderstaande button.


Gratis e-book: In 4 stappen
ondernemen vanuit je zielsmissie.
Vraag hier aan


Gratis masterclass
Volop zichtbaar voor je ideale klant.

Meer info: klik hier

fbgroep-sylvia


Als je met je hele ziel en zaligheid voelt dat je echt je missie neer wilt zetten; klik
hier en word lid van mijn gratis Facebookgroep


Wil jij weten wat de Nr. 1 blokkade is die staat tussen jou en de omzet waar je van droomt?
Klik
hier en vraag een gratis Doorbraaksessie aan

over sylvia 

Sylvia Bouwer  - is businesscoach en werkt met ambitieuze coaches & therapeuten die kampen met te weinig omzet en graag binnen 6 maanden meer impact, meer klanten en meer omzet willen maken, zonder gladde marketing trucjes.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>