De 10 belangrijkste redenen waarom mensen jou geld betalen
Je hebt minder klanten dan je bij aanvang van je praktijk had gehoopt en ook de inkomsten vallen zwaar tegen. Je hebt nog geen zicht op wanneer je jouw loondienstbaan eindelijk los kunt laten. Je doet ontzettend je best om klanten te werven, maar ze happen nog te weinig toe. Je weet dat je goed bent in je vak, maar schijnbaar zien mensen dat niet.
De taal van jouw ideale klant
Het kan maar zo zijn dat je, zoals dat in vaktermen zo mooi heet, de ‘taal’ van jouw ideale klant niet spreekt. Je kunt jezelf nog zo goed proberen te verkopen, maar als je jezelf niet verdiept in de dieper liggende behoefte van jouw doelgroep dan is het bijna onmogelijk om je diensten aan de man te brengen.
Doordat er zo ontzettend veel coaches en therapeuten zijn en jouw doelgroep overprikkeld raakt op het internet met berichten van jouw concurrenten, kun je deze mensen alleen nog maar triggeren met een hele duidelijke en krachtige boodschap. Een boodschap die bestaat uit informatie waar zij absoluut om zitten te springen. Om dit te bereiken is het een MUST om exact te weten welke behoefte jouw ideale klant heeft. En hoe jij ze kunt helpen om aan deze behoefte te voldoen. Alleen op die manier kun jij de ‘taal’ spreken waar zij ontvankelijk voor zijn en waardoor jij dus woest aantrekkelijk wordt voor jouw doelgroep.
Om je daar een eind mee op weg te helpen heb ik een top 10 voor je die je heel goed in al je communicatie naar buiten toe kunt gebruiken. Kijk welke motivatie jouw ideale klant voornamelijk heeft en kijk eens of je in je verkoopgesprekken daar op in kunt spelen.
Dit zijn de 10 belangrijkste motivatiefactoren van mensen om jou geld te betalen:
- Geld verdienen
- Geld besparen
- Tijd besparen
- Inspanning vermijden
- Meer comfort verkrijgen
- Hogere graad van reinheid
- Een betere gezondheid
- Ontsnappen aan fysieke pijn
- Waardering krijgen
- Populair zijn of worden
Het kan zijn dat er maar één factor op jouw ideale klant van toepassing is, maar het kunnen er ook meerdere zijn. Ga er de komende tijd eens mee spelen en ontdek waar jij jouw ideale klant het meest mee triggert. Het moet wel kloppen natuurlijk en op waarheid berusten. Laat dat duidelijk zijn.
Ik ben heel benieuwd welke motivatiefactor(en) op jouw ideale klant van toepassing zijn. Wil je me dat hieronder in een reactie laten weten?
Fijne dag!
Sylvia Bouwer