5 Vragen om de rest van 2018 meer vanuit je missie te ondernemen

5 Vragen om je missie-onderneming te boosten

juni 10, 2018

5 Vragen om je missie-onderneming te boosten

We zitten al bijna weer op de helft van 2018. Juni is bij uitstek de maand om eens even stil te staan bij hoe het jou de afgelopen maanden is gegaan en wat je de komende maanden graag wilt verwezenlijken. Het is goed om eens even terug te kijken. Als je helder hebt wat de eerste helft van 2018 jou heeft gebracht, dan kun je met die inzichten ervoor zorgen dat je de komende maanden nog meer vanuit je missie gaat leven en daardoor te groeien als persoon en als bedrijf. 

Kijk eens naar wat goed ging en naar wat minder goed is gegaan. Daarvoor kun je jezelf een aantal vragen stellen: 

Vraag 1: Wat heeft mij de afgelopen maanden het meeste aan inkomsten opgeleverd?

Was dit jouw coaching, een workshop of een training? Kijk eens welke van deze diensten voor het meeste geld in het laatje hebben gezorgd. Bekijk dan ook eens hoe je hier meer van kunt doen de komende maanden, zodat jouw omzet zal stijgen.

Vraag 2: Wat heeft jou het minste geld opgeleverd?

Waar heb je veel energie, tijd en moeite ingestoken, maar heeft je weinig opgebracht? Stop daarmee! Of verander het zo dat het je wel geld oplevert. Ga alleen nog maar door met dat wat loont en kijk of je andere diensten aan je aanbod kunt toevoegen die wel aanslaan. Dit klinkt misschien wat streng, maar als jij de juiste strategie hebt toegepast om jouw dienst verkocht te krijgen en het blijkt niet aan te slaan, dan is het zonde van je tijd die je daar nog instopt. In die tijd kun je met een andere dienst wellicht veel meer mensen helpen die jouw hulp hard nodig hebben.

Vraag 3: Welke type klant heb je het meeste geholpen?

Was er een specifieke klant die veel in jouw hulp geïnvesteerd heeft? Waren er klanten waar jij heel blij van werd en die het meeste met jou resoneerden? Kijk eens waar je online en offline nog meer van dat type klanten kunt vinden.

Vraag 4: Van welke dienst werd jij het meest gelukkig?

Als je erachter bent welke dienst dat was, vraag jezelf dan eens af waarom dat was. Was dit omdat jij het leuk vond of was dit omdat je daar veel waarde mee leverde aan jouw klanten? Of allebei? Zo ja, ga daar dan vooral mee door. Zo niet, kijk dan eens of er andere een manier is waarmee jij anderen kunt helpen en waarvan jij ook nog eens super blij wordt. Deze combinatie levert je het meeste werkgeluk en vaak ook de meeste inkomsten op.

Vraag 5: Is er iets waar jouw klanten nog meer behoefte aan hadden?

Zijn er verzoeken van je klanten waaraan je niet kon voldoen of liever niet aan wilde voldoen? Kijk eens of er een mogelijkheid is om toch deze klanten te helpen, maar dan we op een manier die voor jou LICHT voelt. Op die manier kun je jouw aanbod nog aantrekkelijker maken voor potentiële klanten.

Hopelijk hebben deze vragen je inzicht gegeven in je zielswerk van het afgelopen half jaar. Daardoor krijg je helderheid en kun je eventueel je strategie voor de resterende zes maanden een beetje bijsturen, zodat je jaaromzet hoger wordt dan dat je aan het begin van 2018 had gedacht. Hoe gaaf is dat!

Ik ben heel benieuwd wat jou in de afgelopen maanden de meeste inkomsten heeft opgeleverd. Laat me het hieronder weten!

Gratis e-book: In 4 stappen
ondernemen vanuit je zielsmissie.
Vraag hier aan


Gratis masterclass
Volop zichtbaar voor je ideale klant.

Meer info: klik hier

fbgroep-sylvia


Als je met je hele ziel en zaligheid voelt dat je echt je missie neer wilt zetten; klik
hier en word lid van mijn gratis Facebookgroep


Wil jij weten wat de Nr. 1 blokkade is die staat tussen jou en de omzet waar je van droomt?
Klik
hier en vraag een gratis Doorbraaksessie aan

over sylvia Bouwer 

Hi, als businesscoach voor ambitieuze coaches & therapeuten help ik jou de praktijk te krijgen die je wilt. Ik weet nog PRECIES hoe geweldig het is om voor jezelf te beginnen met een briljant idee, een sterke drive en een hoofd vol dromen. Ik begrijp dat jij je overspoeld voelt door alles wat er bij het ondernemen komt kijken en dat marketing niet zo jouw ding is, omdat je geen idee hebt hoe je dat precies aan moet pakken. Daarom ben ik hier om jou te helpen, zodat je meer impact, meer klanten en meer omzet maakt, zonder gladde marketingtrucjes.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}